Berzerker Legion
Alwin Zuur: “Zwakke schapen die namens een “sprookje” oorlog voeren en uiterst gewelddadige acties uitvoeren in naam van dat geloof. Mensen die alles doen voor hun geloof zonder daarbij zelf na te denken en zichzelf verantwoordelijk te voelen.”
2020 begon op het gebied van death metal erg sterk. Eén van de meest opvallende releases die in januari het daglicht zag, is ‘Obliterate The Weak’ van het internationale gezelschap Berzerker Legion.In deze band vinden we ook landgenoot en gitarist Alwin Zuur terug. Aan hem stelden we een aantal vragen waar we uitgebreid antwoord op kregen. Lees meer over het ontstaan van de band en hoe het geweldige debuut tot stand is gekomen.
Pim Blankenstein Ι 20 maart 2020
Hey Alwin. Wat een indrukwekkend album hebben jullie afgeleverd met Berzerker Legion. Tijd om eens wat meer boven tafel te krijgen. Als ik het goed heb, is de band door jou in 2015 opgericht samen met gitarist Tomas Elofsson (Sanctification, Hypocrisy). Hoe kennen jullie elkaar en wat was de aanleiding om iets te starten?
Hoi Pim, dankjewel voor je positieve feedback over ons debuut album ‘Obliterate The Weak’. De band als huidige vijfmans formatie is opgericht in 2016. De eerste ideeën over Berzerker Legion zijn al in 2012 tot stand gekomen. In die periode heb ik Tomas leren kennen doordat we in dat jaar regelmatig samen met Hypocrisy gespeeld hebben. Tijdens deze shows en de bijbehorende afterparties zijn we vaak aan de praat geraakt, en op een gegeven moment enigszins besloten dat we misschien wel eens iets samen zouden moeten doen op muzikaal gebied. De eerstvolgende jaren bleef het meer bij alleen praten maar zo rond 2014 zijn we echt onderling wat muziek gaan uitwisselen en onze beide diverse schrijfstijlen bleken een geweldige combinatie te zijn.
Als ik het goed heb ben je van origine gitarist. Veel mensen kennen je echter als bassist van Asphyx. Voor je naar Asphyx ging, heb je ook in Pulverizer bas gespeeld. Was het vanaf het begin duidelijk dat jij samen met Tomas de gitaartandem zou gaan vormen in Berzerker Legion?
Eigenlijk heb ik sinds ik muziek maak zowel bas als gitaar gespeeld. Ergens in begin jaren 90 ben ik officieel begonnen met bas in mijn eerste (lokale) bandje Sick Excuse. Na ongeveer een half jaar heb ik een gitaar gekocht en ben daar in die periode mee verder gegaan. Vervolgens heb ik in 1996 Escutcheon opgericht, waar ik gitaar heb gespeeld tot 2009. In diezelfde periode ben ik ook bas gaan spelen bij Pulverizer omdat ik toch de basgitaar ook een geweldig instrument vind en dit ook weer wou oppakken. Uiteindelijk ben ik na deze bands in 2009 bij Asphyx beland op bas, en in die periode tot 2016 ook alleen maar bas gespeeld. Echter begon mijn liefde voor gitaar ook weer aan te wakkeren en werd het tijd voor me om hier ook weer wat mee te gaan doen. Mijn ontmoetingen met Tomas in 2012 en de opvolgende jaren, en het idee wat samen te gaan doen was voor mij bij uitstek een geweldige kans om mijn gitaar skills weer nieuw leven in te blazen. Voor zover ik weet is Tomas al gitarist sinds hij zijn muzikale carrière begonnen is, dus het was inderdaad vanaf de eerste gesprekken al wel duidelijk dat wij beiden het gitaartandem zouden vormen, en ook de songwriters zouden zijn.
Hoe hebben jullie de rest van de band bij elkaar gekregen? De drummer is een Engelsman die bij het Poolse Vader speelt en de bassist en zanger komen net als Tomas uit Zweden. Jullie spelen allemaal in meerdere (en bekende) band en hebben drukke schema’s. Ik vind het wel interessant om te horen hoe de line-up tot stand is gekomen.
Nadat Tomas en ik drie nummers klaar hadden, waren we zelf meer dan tevreden over het resultaat van de songs. Dit was in 2015. We vonden zelf de nummers eigenlijk zo goed dat we klaar waren voor een volgende stap. Een complete band vormen, een paar nummers bijschrijven en hopelijk op een dag ons geschreven materiaal uitbrengen. We zijn allebei oude rotten in het death metal vak, met de nodige ervaring. Daarom stelden we redelijk hoge eisen aan onszelf. Het was voor ons dan ook niet meer dan logisch om de band compleet te maken met muzikanten die ook de nodige kwaliteiten en ervaring hadden, zowel speltechnisch als in de studio en eventueel in een later stadium ook live.
Tomas en James Stewart kennen elkaar al vrij lang. Hypocrisy en Vader hebben in verleden regelmatig samen gespeeld. Vooral de songs van Tomas zijn hier en daar voorzien van vrij snel dubbel-bass werk. Niet iets wat je elke drummer zomaar kan laten doen (en het dan ook nog strak laten klinken). James is een zeer ervaren en getalenteerde drummer die deze skills in huis heeft. Er zullen veel lezers zijn die hem ongetwijfeld aan het werk hebben gezien in Vader en weten wat James kan. Tomas stelde mij voor James te vragen voor het drum werk, en uiteraard van mij uit geen bezwaar. Hoewel ik James toen nog niet persoonlijk kende, wist ik wel waar hij toe in staat is achter de drumkit. Buiten zijn geweldige drumwerk is James ook een super gast.
Wat vocalen betreft zochten we voor Berzerker Legion een zanger die een zeer dynamisch stembereik had. Iemand die zowel het lagere gruntwerk beheerste en ook hoge screams en eigenlijk alles wat daar tussen zit. Zowel Tomas als ik kenden Jonny Pettersson en zijn vocale capaciteiten. We waren het er beide direct mee eens dat Jonny een perfect match zou zijn voor het reeds geschreven werk.
Nu restte ons alleen nog een geschikte kandidaat te vinden om de bas op zicht te nemen, en deze kwam eigenlijk min of meer aanwaaien. In dezelfde periode waar Tomas en ik bezig waren de band te vormen meldde Fredrik Isaksson zich bij Tomas om te vragen of hij nog een band wist die op zoek was naar een bassist. Stom toevallig natuurlijk, maar perfect getimed. We hebben Fredrik onze muziek laten horen en gevraagd of hij zich niet bij ons wilde voegen. En zo hadden we binnen een aantal maanden een band met professionele ervaren muzikanten compleet en Berzerker Legion was een feit.
Aansluitend op de vorige vraag: jij bent in 2018 ook toegetreden tot Gods Forsaken. Dat is één van de vele bands waarin zanger Jonny Pettersson actief is. Ik neem aan dat jij gevraagd bent naar aanleiding van de samenwerking in Berzerker Legion?
Dat is inderdaad correct. Eigenlijk heb ik Jonny leren kennen doordat ik in mei 2017 twee Nederlandse shows heb meegespeeld met het Zweedse Wombbath. Een van hun toenmalige gitaristen was niet in staat die twee shows te doen en daar heb ik ze toen mee geholpen zodat toch beide shows door konden gaan. Via Jonny heb ik op Pitfest 2018 Anders Biazzi leren kennen. Oprichter van Gods Forsaken, en wat velen niet weten tevens mede oprichter van het nu zo grote Amon Amarth. Ik had eigenlijk gelijk een klik met Anders (en hem veel geplaagd over hoeveel geld hij wel niet is misgelopen door na het debuut album Amon Amarth al te verlaten hahaha). Uiteraard kende Anders mijn metal verleden en liefde voor old school Zweedse death metal ook. We hebben op Pitfest een geweldige tijd gehad, en een maand na Pitfest heeft hij me gevraagd om vaste gitarist in Gods Forsaken te worden. Een aanbod dat ik niet kon weigeren. Mede omdat in deze periode in 2018 het er even leek dat Berzerker Legion niet van de grond zou komen. Iedereen was druk met van alles en nog wat, en ondanks mijn druk naar de jongens toe was het even een korte periode twijfelachtig. De keus om als vaste muzikant in Gods Forsaken te gaan spelen was dus zo gemaakt. Echter na de drukke periode van de Berzerker jongens begon ook Berzerker Legion weer te lopen en hebben we de overige nummers geschreven, al het materiaal opgenomen. Artwork en lay-out gemaakt, beetje label shoppen en dan is het ineens januari 2020 en is je debuut album officieel een feit. Al met al is alles snel gegaan.
Er staat een video online van het nummer ‘Of Blood And Ash’. In de beschrijving staat dat dit nummer van een promo komt. Ik kan verder niets vinden over een demo of iets dergelijks. Hebben jullie eerst een demo opgenomen? Of meteen een volledig album waar je een aantal songs gebruikt hebt om labels te interesseren?
Zoals ik al eerder vermeld heb hebben we in 2015 drie nummers geschreven. Deze drie songs zijn de reden geweest voor ons om een stap verder te gaan en een echte band te vormen en daarmee ook daadwerkelijk ooit materiaal uit te gaan brengen. De opvolgende jaren hebben Tomas en ik de rest van het materiaal geschreven en eind 2017 hadden we genoeg materiaal voor een full-length.
Echter moesten we ook nog een label vinden waarmee we samen het album konden realiseren. Hiervoor wilden we drie nummers opnemen, en als soort van promo digitaal opsturen naar diverse labels om zo interesse te wekken. Desondanks heeft James eenmaal in de studio maar direct de gehele plaat ingespeeld. De nummers waren toch al klaar. Wat de rest betreft hebben we ons qua opnames en mixen eerst geconcentreerd op de drie gekozen nummers die we digitaal (als promo pakket) gingen versturen naar de diverse platen labels. Een van die songs is het door mij geschreven ‘Of Blood And Ash’ die dus daadwerkelijk van het digitale promo pakket komt. Tegelijkertijd waren we in die periode zo gemotiveerd en enthousiast dat we zelf de wereld ook iets wilden laten horen van Berzerker Legion, en besloten hebben deze song zelf online te zetten met een bijpassende videoclip. De andere 2 songs van de digitale promo waren ‘I Am The Legion’ en ‘World In Despair’.
Hoe hebben jullie het contract met Listenable in de wacht gesleept? Ik kan me voorstellen dat met zo’n line-up er meer kapers op de kust waren?
We mogen dan misschien in de ogen van veel metalheads een zogenoemde “superband” zijn, maar dit wil niet automatisch zeggen dat je ook zomaar eenvoudig een goed en/of groot label aan de haak slaat. Je zult muzikaal iets goeds moeten leveren, en ik denk zelfs juist doordat we geen onbekenden zijn in de scene dat de verwachtingen en eisen zelfs nog wat hoger zijn. Er zal doorgaans geen enkel label geïnteresseerd zijn wanneer je troep levert. Ongeacht de line up zoals in ons geval. Ook wij hebben hard moeten werken om deze release te realiseren.
We hebben natuurlijk wel een voordeel door onze achtergrond en ervaring dat we veel mensen kennen in de scene en daardoor contacten makkelijk te leggen zijn. Dat is een feit, echter we wisten al meteen dat we onze debuut plaat niet bij een heel groot label wilden onderbrengen, ondanks dat we daar ook wel contacten hebben. Het lijkt misschien voor velen mooi, maar wanneer je bij een groot label tekent zal dit label erg veel van de band verwachten, en ook eisen. Ook de luisteraars hebben onbewust vaak al een bepaalde mening bij een label en verwachten bij een groot label misschien wel meer als bij een kleiner label. Ik denk voor een beginnende band dat het veel beter is bij een klein tot mediumgroot label te tekenen. Een label waar je niet zozeer een nummer bent. Niet een van de vele bands, maar waar je echt als band telt en van daaruit als band zijnde jezelf kan ontwikkelen zonder dat er meteen het maximale van je verwacht en geëist wordt.
Dus van ons uit vielen labels als Nuclear Blast, Metal Blade, Century Media en dat soort grote jongens al meteen weg en hebben ons meer geconcentreerd op de ietwat kleinere (medium) labels. Wat voor ons als band belangrijk en een pre was waren de labels die een (klein) budget geven om de hele boel op te starten en ook de nodige wereldwijde distributie voor elkaar hadden. Met deze eisen heb je nog tal van labels waar je je promo materiaal heen kan sturen. Echter in deze tijd met tegenvallende cd verkopen door digitale muziek zijn labels erg voorzichtig geworden. Uiteindelijk hebben we voor Listenable Records gekozen. Een gerespecteerd metal label sinds 1993 met een gros aan goede en brute releases, en een prima distributie. Voor ons was dit het perfecte label om de hele Berzerker machine op te starten aan het draaien te krijgen.
Klopt het dat Tomas en jij vooral verantwoordelijk zijn voor het songmateriaal? En kan ik concluderen dat je in jouw geval misschien weer de muzikale richting van je oude band Escutcheon opgegaan bent?
Het is inderdaad correct dat binnen Berzerker Legion Tomas en ik de songwriters zijn. Voor ons onlangs uitgekomen debuut album heb ik vijf songs en het intro geschreven. Tomas heeft de andere vijf nummers geschreven. Ondanks dat we al vanaf de eerst geschreven noten een gelijke visie hadden over hoe Berzerker moest gaan klinken, en we op muzikaal gebied elkaar zeer goed aanvulden zijn onze schrijfstijlen toch ook enigszins verschillend. Dit is mijns inziens de grote kracht van het album. Het album heeft een perfecte balans tussen brute lompe primitieve death metal gecombineerd met een perfecte mix van melodieën en harmonieën verdeeld over het hele album.
Buiten mijn grenzeloze liefde voor lomp bruut primitief death metal werk ben ik zelf ook altijd een enorm groot fan geweest van die oude Zweedse “Gothenburg” stroming. Een stijl die vandaag de dag enigszins vergeten lijkt te zijn. Denk hierbij aan de vroege 90-er jaren releases van At The Gates, Eucharist, oude In Flames, oude Amon Amarth, oude Dark Tranquillity. Om zo maar een paar wat bekendere bands uit dat genre van die tijd te noemen. Mijn oude band Escutcheon was inderdaad wel een soort van verlengstuk van die oude “Gothenburg” stroming. Wat mijn eigen geschreven songs betreft kan het inderdaad zeer goed zijn dat hier de muzikale richting van Escutcheon terug gehoord wordt. Het grootste deel van de Escutcheon nummers zijn door mij geschreven. Bekenden in mijn directe omgeving die ik tijdens het schrijfproces wel eens wat heb laten horen zeiden direct “hey…Escutcheon” of “nou… dat is toch wel typisch een Alwin riff”. Ik denk dat ik in de loop der jaren onbewust en door ervaring toch een soort van eigen schrijfstijl heb ontwikkeld binnen dit melodische Gothenburg genre. Berzerker Legion was natuurlijk voor mij bij uitstek de kans om hier een vervolg aan te geven. De gitaar weer op te pakken en me verder te ontwikkelen in dit melodische genre. Dus misschien is het niet zozeer heel typisch de richting van mijn oude band maar gewoon mijn persoonlijke richting in het algemeen. Gewoon simpelweg de manier hoe ik, afhankelijk voor welke band het is, de muziek schrijf en arrangeer.
Was het op voorhand duidelijk welke richting jullie op wilden? In mijn recensie vergelijk ik jullie met bands als Hypocrisy, Amon Amarth en At The Gates. Vertel eens wat meer over de inspiratiebronnen voor Berzerker Legion?
Tomas en ik hebben nooit echt over een bepaalde muzikale richting gesproken. We wisten wel van elkaar wat we mooi en niet mooi vonden en we zijn gewoon simpelweg gaan schrijven en hebben onze geschreven muziek onderling uitgewisseld. Beide waren we onder de indruk van elkanders werk, en zijn daar op doorgegaan. Het ging allemaal vrij natuurlijk. We voelden elkaar goed aan en het ene na het andere nummer werd geboren. Alles is geschreven zonder enige visie of hype over hoe we zouden willen klinken. We hebben ons nergens door laten leiden om op iets of iemand te lijken. Geen enkele druk. Het eindresultaat van ons debuut album is een spontaan geschreven plaat.
Het hele metal genre met al zijn sub genres is er natuurlijk al erg lang. Als muzikant en metal fan ben je bewust of onbewust zeker wel geïnspireerd door andere muzikale bronnen waar je fan van bent. Bepaalde stijlen die je voorkeur hebben, of helden uit je jeugdjaren. Dit is onvermijdelijk denk ik. In je vorige vraag heb ik eigenlijk het een en ander al wel toegelicht wat mijn eigen nummers betreft. Mijn liefde voor die oude Gothenburg stijl heeft me op dat gebied de muzikant gemaakt die ik nu geworden ben. Ik kan me dus zeker vinden in je vergelijk naar At The Gates en (oude) Amon Amarth.
Ook vanuit Tomas zijn oogpunt is het bewust of onbewust misschien onvermijdelijke dat je her en der een Hypocrisy-achtige melodie hoort. Tomas is intussen al zo lang werkzaam in Hypocrisy. We hebben zeker niet bewust gedacht aan eventuele inspiratiebronnen maar onbewust zullen we zeker geïnspireerd zijn door het een en ander uit het verleden. Dat heeft elke band tegenwoordig. Na zoveel jaren metal geschiedenis en releases is het simpelweg niet eens meer mogelijk origineel te zijn. Helaas worden veel bands (en ook wijzelf) hier vaak op gewezen. Dat lees ik steeds vaker in reviews. Dat lijkt voor veel reviewers vaak een belangrijker onderwerp dan gewoon te luisteren of een plaat goed is of niet. Voor mij moet een plaat moet goed zijn, ongeacht of de stijl of muziek origineel is of niet.
Waarom deze bandnaam trouwens? Zit er nog een speciale gedachte achter?
De bandnaam hahaha. Dat is tegenwoordig al een uitdaging op zich. Een hele plaat schrijven is makkelijker dan een gepaste band naam vinden. Dit is ook iets waar we best veel over nagedacht hebben. We zochten eigenlijk een woord wat al veel kracht in het woord zelf zou hebben. Een woord dat je, wanneer je het uitspreekt, meteen een bepaalde brute krachtige indruk geeft. Berserker is zo’n woord. Woeste angstloze krijger uit de Noorse oudheid die in een bepaalde extase een ongecontroleerde woede en drang kreeg naar oorlog, slachtingen, geweld en bloed. Dit woord is direct gerelateerd aan iets krachtigs, bruuts, gewelddadigs en precies wat we zochten. Daar de band uit vijf man bestaat hebben we het woord Legion eraan toegevoegd. Tevens hebben we om aan het Berserker woord een kleine eigen draai te geven de S vervangen door een Z. En zo vind je anno 2016 dan toch nog een geschikte bandnaam die nog niet te vinden was op Metal Archives. BERZERKER LEGION. Wat al een prestatie op zich is.
Wie was eigenlijk verantwoordelijk voor de teksten en zit er een bepaalde rode draad in?
Buiten het feit om dat we een krachtige bandnaam zochten wilden we voor het album ook een gepaste krachtige titel. Een directe titel waarbij er geen twijfel bij bestaat wat er nu eigenlijk bedoeld wordt. Ik weet het niet eens zeker meer maar ik geloof dat ik met de album titel ‘Obliterate The Weak’ gekomen ben. Met deze titel kon Jonny aan het werk, en we hebben hem daar helemaal de vrije hand in gegeven. Dit is een titel waar je veel kanten mee op kunt, en Jonny heeft gekozen voor een religieus thema. Of beter gezegd anti religieus thema, waar hij vooral benadrukt dat er vandaag de dag na alle evolutie en ontwikkeling van de mens er nog steeds zoveel ellende in de wereld is uit naam van een geloof. Zwakke schapen die namens een “sprookje” oorlog voeren en uiterst gewelddadige acties uitvoeren in naam van dat geloof. Mensen die alles doen voor hun geloof zonder daarbij zelf na te denken en zichzelf verantwoordelijk te voelen.
Aangezien jullie allemaal verspreid wonen, neem ik aan dat de opnames ook op diverse locaties gedaan zijn? Kun je wat meer vertellen over het opnameproces?
In onze situatie is natuurlijk het internet cruciaal. Anders zou het nooit kunnen functioneren. Dit geldt zowel voor het hele schrijfproces als het opname proces. Voor mij persoonlijk is dit de eerste keer dat ik een album heb geschreven en opgenomen waarbij alle communicatie puur en alleen via internet gelopen is. Al gedurende het schrijf- en compositieproces is er een constante communicatie geweest waarbij onderling ideeën zijn uitgewisseld en besproken. Dit is wel een vereiste wanneer je als een internationale band wat wilt bereiken. Korte lijnen, duidelijkheid en eerlijkheid. En ik moet zeggen dat ondanks onze onderlinge afstanden het gehele schrijfproces enorm soepel en natuurlijk gelopen is.
Wat de opnames van onze debuut schijf betreft is dit niet veel anders geweest. Iedereen heeft zijn spul in zijn eigen regio opgenomen. We hebben onze “thuisopnames” zonder onze geprogrammeerde drums naar James in Warschau gestuurd,met al enige info het aantal BPM’s per song. Daar heeft hij in anderhalve dag alle songs in een studio opgenomen. Deze opgenomen drumpartijen heeft hij weer naar ons terug gestuurd waarop wij onze gitaar en baspartijen konden inspelen. Tomas heeft vervolgens zijn eigen songs compleet de gitaar en bas gewoon thuis ingespeeld. Zelf ben ik hier naar de studio van Tom Meijer in Enschede gegaan (ook deels verantwoordelijk voor onze laatste Asphyx schijf ‘Incoming Death’) waar ik al mijn zes zelf geschreven songs heb opgenomen. Ook zowel bas als gitaar. We hebben ook maar meteen de bas ingespeeld omdat we zelf precies de baslijnen al geschreven hadden. Dit was op dat moment gewoon makkelijker voor ons. Fredrik vond dit prima. Nu de drums en gitaren en bas opgenomen waren hebben we de hele meuk naar Jonny gestuurd zodat hij op zijn gemak alle vocalen uit kon werken. Dit wel in goed overleg met ons omdat zowel Tomas als ikzelf al wel enige ideeën hadden waar wel en waar niet te zingen.
Met de complete opnames gereed is alles naar Lars Lüttge in Duitsland gestuurd die zorg gedragen heeft voor de mix en master. Lars is misschien niet echt een bekende in de studio wereld, maar een vriend van Tomas. Ik kende hem niet maar kon geen kwaad het te proberen, en wat een enorm geweldig eindproduct heeft Lars geleverd. Veel verschillende testen gedaan met re-ampen om toch dat enorme vette drukkende volle geluid te krijgen. Voordeeltje voor ons was natuurlijk doordat Tomas in Hypocrisy speelt we toch ook af en toe wat gratis advies kregen van Peter Tägtgren betreffende geluid. Ook tijdens het gehele mix en master proces hadden we weer korte communicatielijnen om gezamenlijk tot het resultaat te komen wat nu onze debuut album ‘Obliterate The Weak’ is geworden. Een album waar we enorm trots op zijn. Wat muzikaal over de gehele plaat een perfecte balans heeft tussen brutaliteit en interessante melodieën en epische harmonieën, ondersteund door een massieve muur van geluid.
Ik denk dat ik alle belangrijke vragen wel gesteld hebt. Jullie gaan ook het podium op. Kun je daar wat meer over vertellen? James kan de eerste show niet meedoen lees ik op jullie Facebook-pagina, maar jullie hebben niet de minste vervanger.
We zijn inderdaad geen project maar een volwaardige band. Hierbij komen natuurlijk ook live shows kijken. We hebben zelfs inmiddels onze eerste show gehad op het House of Metal fest in Umea in Zweden drie weken geleden. Inderdaad helaas zonder James maar in het belang voor de band wouden we deze show toch doen. Hiervoor heeft Nils Fjellstrom (o.a. ex-Dark Funeral, ex-Aeon, 1349, Myrkskog) ons uit de brand geholpen en een geweldige show gespeeld. Voor mij leek het alsof ik met het album meespeelde. Iemand waar we zeker op terug kunnen vallen indien James niet beschikbaar is. Dit zal in de toekomst ongetwijfeld vaker gebeuren. En na onze zeer succesvolle debuut show hebben we de smaak goed te pakken en willen we naast onze hoofdbands zoveel mogelijk spelen waar en wanneer het kan. Voor ons was het een genot om deze songs live te horen, en ikzelf was zeer verrast hoe enorm vet en goed de nummers live uit de verf komen. En inderdaad soms als het niet anders kan met een gastmuzikant wanneer het in het belang voor de groei van Berzerker Legion is.
Okay Alwin, bedankt voor je tijd. Succes met het album en als je nog iets kwijt wil, dan is dit je kans.
Bedankt voor deze mogelijkheid om de mensen toch wat meer te vertellen over Berzerker Legion. Ondanks de wat bekendere bandleden, zijn we toch een nieuwe band. Een band die zich moet bewijzen, Die gepromoot moet worden, en hoe kan dit buiten de live shows om nu beter dan de lezers wat meer over onszelf te vertellen. Tevens hoop ik dat de lezers en luisteraars net zo veel van het album genieten als wij zelf. Enorm bedankt voor jullie support En zeg het voort. Proost!
Check de onderstaande socials voor meer informatie over deze band.