From Hell – Rats & Ravens
Fastball Music
Release datum: 22 mei 2020
“De schreeuwerige zangstijl van Anderson wekt al gauw een gevoel van verveling op dat na een tijdje zelfs overschakelt richting irritant.”
Koen de Waele I 08 mei 2020
Zanger/gitarist George Anderson die zich ook wel Aleister Sinn laat noemen is de drijvende kracht achter deze Amerikaanse band. Net zoals op het debuut ‘Ascent From Hell’ uit 2014 is hij erin geslaagd om nog wat (relatief) bekende muzikanten rond zich te verzamelen. Stephen Goodwin (oa ex Vicious Rumors), Steve Smyth (ex Vicious Rumors, ex Testament, ex Forbidden) en Wes Anderson (ex S.O.S.A, ex Blind Illusion) staan hem deze keer bij.
Het concept is een horrorverhaal dat over een lengte van vijfenvijftig minuten wordt gespeeld. Ergens halfweg de veertiende eeuw in een of ander Oost-Europees land, verstoorde een vader een heksenritueel. De heks nam wraak en ontvoerde alle kinderen van het dorp inclusief zijn zoon. Allen werden om het leven gebracht en dan terug tot leven gewekt als dienaars van de heks. Met zo een uitgebreid verhaal, krijg je heel wat tekst te verduren. En laat nu dat juist het zwakke punt op deze plaat zijn. De schreeuwerige zangstijl van Anderson wekt al gauw een gevoel van verveling op dat na een tijdje zelfs overschakelt richting irritant. Gezien het verhaal vertelt wordt vanuit het oogpunt van de heks, de vader en dorpelingen, gebruikt hij soms ook een heldere vertellende zangstijl. En die is eigenlijk nog saaier dan zijn gezang. Ook muzikaal wordt vooral uit hetzelfde vaatje getapt. Snelle riffs met heel veel gitaarsolo’s ertussen. De eindmix klinkt op zijn best nogal ruw. Zeker als je het vergelijkt met het gedetailleerde artwork, mocht hier toch wat meer aandacht aan geschonken zijn. Kortom gezegd, hier had heel wat meer in kunnen zitten.